Eindelijk Wifi - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Ger en Carola Wijk - WaarBenJij.nu Eindelijk Wifi - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Ger en Carola Wijk - WaarBenJij.nu

Eindelijk Wifi

Blijf op de hoogte en volg Ger en Carola

18 Oktober 2012 | Nigeria, Lagos

Eindelijk hebben wij beperkte Wifi en kan het eerste verslag gemaakt worden.
Zaterdag 6 oktober zijn wij gearriveerd in Nigeria.
Rond 10 uur s'avonds kwamen we aan in het huis, te Lagos, waar Praise al was. Ze werd wakker gemaakt en vanaf dat moment is ze bij ons gebleven. Ze is nog mooier dan op de foto, we zijn dan ook hele trotse ouders.
Zondag 7 oktober zijn we vertrokken naar Ikoyi, waar we in een hotel verbleven. De kamer was uitgerust met 1 bed (wat normaal is in de hotels in Nigeria), dus met z'n drieën in 1 bed. In het park was een zwembad en een klein speeltuintje. Op deze manier konden we goed aan elkaar wennen. Het gaat heel goed met z'n drietjes, ze is al aardig aan ons gewend en andersom ook.
Dinsdag 10 oktober zijn we naar de rechtbank geweest voor de adoptie, dit is wel vrij snel na aankomst. De rechter heeft ons Praise toegewezen en ze zal voortaan als Praise van Wijk door het leven gaan. Ook zijn we langs het kindertehuis gegaan, waar Praise meer dan een jaar heeft verbleven. Ze wilde eerst niete naar binnen, maar toen we zeiden dat ze niet hoefde te blijven, ging ze toch mee naar binnen. Ze liet aan ons zien, waar ze geslapen had en het weerzien met de verzorgsters was ook goed. Ze heeft het er niet slecht gehad, denken wij.
De papieren worden nu geregeld en hopelijk zullen we binnen de 6 weken terugkeren naar Nederland met onze dochter Praise.
Zondag 14 oktober zijn we vertrokken van Ikoyi naar Osogbo. Vanwege de gouverneursverkiezingen was het voor ons niet veilig genoeg om te blijven, vandaar dat wij na 1 week naar een andere plaats vertrokken zijn.
Het park, waar we nu verblijven is voor de kinderen heel leuk, er is een leuke speeltuin en een zwembad, ook zijn er 2 apen en 1 struisvogel. De rest is wat minder, het is afwachten wat ze hebben qua eten en drinken.
We zijn wel wat opgesloten, want we kunnen niet zomaar de straat op, er moet altijd iemand bij zijn om ons te begeleiden. In het park zijn we al dikwijls op de foto gezet, omdat er maar weinig blanke mensen komen (soms voelen we ons een attractie).
Waarschijnlijk blijven we hier tot zondag of nog wat langer.
Praise is echt een meisje-meisje, kleren in het roze, spelen met poppen, maar stoeien met papa vind ze ook geweldig. Ze verliest ons geen seconde uit het oog en het communiceren gaat ook goed (ze spreekt goed Engels) en ze leert al wat Nederlandse woordjes. Ze is nu ook aan het ontdekken, waar haar grens ligt. Dus, we moeten weleens optreden om de grens te laten zien. Dit is weleens moeilijk, maar zal wel moeten. Delen is iets, wat ze moeilijk vindt. Maar, ze krijgt nu dingen te zien, die ze waarschijnlijk nooit gezien heeft. Dus, alles is ook wel overweldigend voor haar. Het is een geweldige meid, we genieten enorm van elkaar. Groetjes aan iedereen en we houden jullie op de hoogte, Ger en Carola en Praise.

• 18 Oktober 2012 - 22:02

Rien, Dianne En Job:

Heey Ger, Carola en Praise, leuk met zijn drietjes. Dat is het belangrijkste, ook al is de ruimte beperkt.
    Praise is een vrolijk leuk meisje, hebben we aan de telefoon gehoord. Geweldig dat de rechtbank goed heeft meegewerkt. We hebben enorm gelachen over de opmerking
    "Ook zijn er 2 apen en een1 struisvogel " . Maak er iets leuks van jullie!!. We wachten vol
    spanning op jullie volgende update...

Veel liefs van mij rein en job xxx

• 18 Oktober 2012 - 22:28

Wesley En Daisy:

heey tante carola, ome ger en praise

zo te horen hebben jullie al flink kunnen wennen aan elkaar, en gaat het super goed
    wij zijn blij dat het goed gaat met z'n 3tjes daar.
    hopelijk gaan de 6 weken snel voorbij, zodat jullie lkkr thuis kunnen genieten van elkaar!

tot snel

A lot of love XxXxX

wesley en daisy

• 19 Oktober 2012 - 17:41

Johan En Annemieke:

Hallo familie van Wijk !
    Goed om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie ! Die Ger boft toch maar : Met 2 van die mooie meiden in bed !
    Groetjes uit Halsteren !

• 19 Oktober 2012 - 18:44

Pa En Ma De Waal:

hallo ger carola en praise

wat hebben jullie nu toch een mooi gezinnetje nu is het noch wel behelpen

maar straks als jullie thuis komen is het helemaal kompleet.

wij verlangen om praise en jullie in onze armen te sluiten maar nog een

paar weekjes een dikke kus voor jullie drietjes tot zo

pa en ma de waal xxxx

• 19 Oktober 2012 - 19:51

Tante Ineke En Ome Piet:

Hallo Carola en Ger en Praise,

Leuk om eindelijk wat van jullie te horen.Jullie boffen maar met zo`n mooie dochter.Wat een rijkdom!!
    Fijn te horen dat het zo goed gaat tussen jullie.

Groetjes Tante Ineke en Ome Piet.

• 19 Oktober 2012 - 20:07

Koos En Liesbeth:

Hoi Ger en Carola en Praise

Leuk dat we eindelijk een berichtje krijgen van jullie.
    En fijn om te lezen dat het al zo goed gaat tussen jullie, ja Ger en Carola dat is moeilijk om
    af en toe eens op te treden, op zo`n mooi meisje kun je toch niet boos worden he!
    Geniet nog van van elkaar en hopelijk hebben ze papieren snel in orde.

Lieve groetjes en een dikke knuffel voor Praise
    Koos en Liesbeth

• 19 Oktober 2012 - 20:07

Koos En Liesbeth:

Hoi Ger en Carola en Praise

Leuk dat we eindelijk een berichtje krijgen van jullie.
    Geniet nog van van elkaar en hopelijk hebben ze papieren snel in orde.

Lieve groetjes en een dikke knuffel voor Praise
    Koos en Liesbeth

• 20 Oktober 2012 - 15:29

Peter En Ingrid Van Eekelen:

Hoi Ger en Carola,
    We hoorden van je vader dat jullie vertrokken waren naar Nigeria om jullie dochter op te halen. Wat een geweldig nieuws en wat een lief meisje om te zien. We hopen dat alles naar wens gaat en dat jullie veel plezier hebben samen. We wensen jullie veel geluk toe; dat verdienen jullie!
    Wanneer jullie terug en Praise gewend is in Nederland komen we graag een keertje langs.
    Groetjes,
    Peter en Ingrid

• 20 Oktober 2012 - 16:41

Willem En Forra:

Hallo jullie drietjes.
    We zijn heel blij met jullie positieve berichten.
    We vinden het heel leuk dat jullie ons op de hoogte brengen (en houden).

Hier gaat ook alles goed.
    Forra is voor haar werk een weekje naar Parijs.
    (En ik zal voor mijn werk een weekje naar Steenbergen gaan!).

We wensen jullie nog een goede tijd daarginds.
    Wen maar goed aan elkaar.
    En kom dan zo snel mogelijk deze kant op.

We houden contact.

Willem & Forra

• 21 Oktober 2012 - 13:19

Ome Cees En Tante Annie:

Hallo Carola, Ger en Praise, hier een berichtje van ons en wij vinden het fijn dat jullie zo gelukkig zijn met je mooie dochter. En hopen jullie snel in onze armen te kunnen sluiten.

Veel liefs van ome Cees en tante Annie

• 21 Oktober 2012 - 17:06

Ronald En Monique Akkermans:

Hoi Ger, Carola en Praise

Wat goed om te horen dat alles zo voorspoedig gaat.
    Geniet van het samenzijn!
    Tot snel en trek Praise maar een dikke trui aan als ze richting Nederland komt!!

Groetjes,
    Ronald en Monique

• 26 Oktober 2012 - 09:21

Forra:

Hello for the van Wijk Family, super hoor jullie samenzijn.
    Wat fijn dat Praise goed contact met jullie maakt.
    Ik ben erg nieuwsgierig om haar in het echt te gaan zien.
    We houden geduld.

Dotjes maak er wat moois van en pak de volgende WIFI verbinding weer snel aan.

(sorry voor mijn vertraagde reactie, maar zoals Willem als schreef moest ik voor mijn werk naar Parijs)
    Dikke knuffels, Forra

• 19 November 2012 - 19:15

Angelique Kramer :

ach wat leuk ,ik ben een vriendin van dianne en oude collega ze had me wel iets verteld ,maar drong niet echt tot me door ,nu heeft ze facebook en zag ik de foto van praise echt een mooi meisje .

ik ben zelf naar nigeria geweest paar keer ,en met nigeriaan getrouwd geweest ,
    ik zelf een zoon van 15 ,ook een mooie jongen ,en we hebben goed contact ,en ook met zijn nieuwe vrouw
    nigeriaans en twee zoontje ze wonen gelukkig in bergen op zoom

ik ben gek op afrikaanse kinderen

heel veel geluk samen

angelique kramer