Weer een berichtje - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Ger en Carola Wijk - WaarBenJij.nu Weer een berichtje - Reisverslag uit Lagos, Nigeria van Ger en Carola Wijk - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje

Blijf op de hoogte en volg Ger en Carola

22 Oktober 2012 | Nigeria, Lagos

Donderdag 18 oktober:
Vandaag hebben we een dagje rustig aan gedaan. Rond negen uur werd Praise pas wakker (ja, ze is een langslaper). Daarna zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn we de dieren gaan voeren. De apen hebben bananen gekregen, de struisvogel een banaan en wat brood, de vissen in het meer hebben ook nog brood gekregen. Na wat spelen in de speeltuin, zijn we uiteindelijk in het zwembad beland en hier hebben we de hele dag doorgebracht samen met Jacqueline en Joy. (Joy komt uit hetzelfde kindertehuis als Praise en komt ook naar Nederland, samen met deze familie brengen we deze weken door). Elke dag zo rond de 30 graden is niet echt een straf.

Vrijdag 19 oktober:
We zijn vandaag naar de 'Forrest' geweest, in dit woud stonden allerlei beelden van goden. Voordat we de 'Forrest' ingingen, kwamen de apen uit de bomen gesprongen, omdat er een auto langsreed, die eten aan de apen gaf. Dit was geweldig om te zien. Er ging een gids met ons de 'Forrest' in, maar echt goed Engels sprak hij niet. Dus, het was heel goed luisteren. Het was een mooi woud met een rivier erdoor heen. Daarna zijn we naar Spices (je kunt dit vergelijken met Kentucky Fried Chicken) gegaan om te eten. En nog even naar de markt om bananen te scoren. Wel allemaal onder begeleiding van de chauffeur.

Zaterdag 20 oktober:
Deze dag hebben we op het park doorgebracht. Eerst ontbijten, daarna de apen, de struisvogel en de vissen voeren. Dit is een dagelijks terugkerend ritueel. We hebben gespeeld en gezwommen, rond vijf uur kwam er een enorme onweersbui, dus moesten we schuilen in de kamer. Na een uurtje was deze weer over en konden we weer naar buiten. We hebben wat gegeten en daarna nog wat stoeien op de kamer en weer gaan slapen.

Zondag 21 oktober:
Weer een dag op het park doorgebracht. Ook zijn we vandaag even buiten het park geweest. In de straat naar de hoofdweg toe, staan nog wat kleine kraampjes, waar ze spullen (zoals koekjes, drinken, brood etc.) verkopen. In deze straat kunnen we zonder begeleiding lopen, maar niet in het donker. De weg is in zeer slechte conditie (vol met kuilen), dus goed oppassen waar je loopt. De plaatselijke bevolking is zeer aardig en iedereen groet ons, we worden 'oibo' genoemd (dit betekent blanke, maar niet in negatieve zin).

Praise is een schatje, ze is ook aan het veranderen. Ze wordt wat ondeugender, haalt wat streken uit, kijkt hoever ze kan gaan, ze lacht en ze zingt. Kortom, ze is gewoon een kind aan het worden. We hebben het heel gezellig met z'n drietjes. Het is voor Praise ook leuk, dat Joy er is, dan kunnen ze samen spelen. Dit zal nog wel raar voor hun zijn, dat ze straks elkaar niet meer elke dag zien. Maar, we blijven in ieder geval contact houden.

• 22 Oktober 2012 - 19:39

Patries:

Hey Ger en Carola,

Praise staat jullie fantastisch! :)

Groetjes Erik & Patricia

• 22 Oktober 2012 - 22:15

Elly En Richard :

Hoi Ger , Carola en praise.
    We hebben de site gevonden. Erg leuk dat je het thuisfront zo op de hoogte kan houden.
    Geniet de komende tijd van jullie gezinnetje. Jullie hebben het verdient. Doe wel rustig aan hè. Straks moeten jullie nog aapjes en een struisvogel voor haar kopen voor in de tuin:).
    Lieve groetjes van Elly en Richard xxx

• 23 Oktober 2012 - 13:26

Kees, Priscilla, Josine En Jordy:

Hey Ger, Carola en Praise,

Hartstikke leuk om jullie verhalen hier te lezen en om te lezen dat het goed gaat met jullie! Nog mooie dagen toegewenst in Nigeria en dat dit sprookje nog heel lang mag duren voor jullie drietjes, maar dan verder in Nederland natuurlijk!

@ Ger: Pak je kans nu voor die hoogte-stage hè ;-)

Groeten, Kees, Priscilla, Josine en Jordy

• 23 Oktober 2012 - 17:25

Rien, Dianne En Job:

Heey Ger, Carola en Praise.

Leuk die foto's zo'n gelukkig gezinnetje , Praise straal helemaal en jullie ook, wij zijn blij dat het met jullie zo goed ga.

Groetjes en dikke kus van ons

• 23 Oktober 2012 - 19:58

Ineke En Piet:

Hallo Carola ,Ger en Praise.

Leuk die berichten. Wat een mooie dochter hebben jullie.

Ome Piet tante Ineke.

• 23 Oktober 2012 - 19:58

Ineke En Piet:

Hallo Carola ,Ger en Praise.

Leuk die berichten. Wat een mooie dochter hebben jullie.

Ome Piet tante Ineke.

• 23 Oktober 2012 - 20:04

Pa En Ma De Waal:

wat een stralend gezinnetje, dat hebben jullie dik verdiend. dus doe haar maar lekker
    verwennen,en geef haar maar een dikke knuffel van ons, en ook voor jullie natuurlijk.
    heel leuke foto's dus maak er wat van,en geniet .groetjes pa en ma

• 24 Oktober 2012 - 12:40

Jenny En Noud Bosters:

Hoi Ger en Carola en Praise,

Wat een mooie plaatjes van jullie saampjes en zo te lezen gaat 't hardstikke goed daar.
    Geniet ervan en veel plezier deze weken in 't zonnige Nigeria.

Noud en Jenny

• 24 Oktober 2012 - 12:40

Jenny En Noud Bosters:

Hoi Ger en Carola en Praise,

Geniet ervan en veel plezier deze weken in 't zonnige Nigeria.

Noud en Jenny

• 24 Oktober 2012 - 16:46

Rene, Debbie En Lieke Sebregts:

Goed om te lezen en zien dat het zo goed gaat. Geniet er nog lekker van !

Groetjes

• 24 Oktober 2012 - 18:46

Elvera:

Hoi,eindelijk gevonden,kreeg de site nooit te pakken via waarbenjij,maar nu wel via jullie link in een mailtje.Heel leuk om te lezen hoe het daar gaat en verschrikkelijke leuke foto,s.Ze is echt een schatje , we verheugen ons er op om ze in het echt te zien, der nicht kan bijna niet wachten en ze(merel en roxanne) willen ze echt op rolschaatsen krijgen,al die pakjes zullen haar heel mooi staan. nog heel veel plezier met zijn drieen en tot zo snel mogelijk !!!!
    Liefs van Merel,Lars,Leon en Elvera

• 25 Oktober 2012 - 23:19

Wim En Carolien Den Haan:

Hoi Ger en Carola
    super om jullie zo te kunnen volgen en we zijn blij om te lezen dat het zo goed gaat.
    Het is genieten om de foto's te zien van jullie gezinnetje en wat is jullie dochter mooi
    we wensen jullie nog een fijne tijd daar,
    lieve groetjes van Wim en Carolien

• 26 Oktober 2012 - 09:06

Diana Vd Werf En De Mannen:

Hoi Ger, Carola en Praise.

Wat een leuke foto's van jullie vrolijke meid. Nog even genieten van het warme weer en tot gauw ziens.

groetjes, Diana, Lené, Joost en Teun

• 26 Oktober 2012 - 18:12

Rien, Jolanda, Jaimy En Anouk:

Hoi Ger, Carola en Praise

Geweldig dat het zo goed gaat met jullie, wel een beete jammer van het weer natuurlijk.
    Had het gister nog met Nap over, dat we nog maar niets haden gehoord, fijn dat Wim ff de link deelde.
    Hee veel geluk en plezier met elkaar en gauw tot ziens. kunnen we weer een lekker rondje fietsen Ger.
    En natuurlijk kennis maken met Praise.

Groetjes van Rien, Jolanda. Jaimy en Anouk

• 27 Oktober 2012 - 11:33

Jacqueline:

Hoi luitjes,

Leuk om dezelfde reis, geschreven door een ander, te lezen :-)

Praise is inderdaad een schatje en heb haar de afgelopen weken veel zien veranderen.

Groetjes van je meereisgenoten